Ανοιχτές σχολές για κλειστά μυαλά*

*ή για κάθε λογής ΦΥΤΑ (Φοιτητές Υπέρ Των Ανοιχτών σχολών)

Οι φοιτητικές κινητοποιήσεις που έχουν ξεσπάσει τον τελευταίο καιρό, αντιδρώντας στην ψήφιση του νέου νόμου της Διαμαντροπούλου, έχουν οδηγήσει στην κατάληψη 200 περίπου πανεπιστημιακών σχολών και στην οργάνωση συγκεντρώσεων και πορειών σε όλες τις μεγάλεις πόλεις. Αυτό το κίνημα μπορεί να ταλαιπωρείται από γραφειοκρατικές συμπεριφορές, να αφήνεται να χειραγωγείται από τις αριστερίστικες νεολαίες και να εγκλωβίζεται σε μια αντι-νεοφιλελεύθερη κριτική χωρίς να εξετάζει πιο βαθιά τα εκπαιδευτικά ζητήματα, αλλά, σε ό,τι αφορά στον τρόπο με τον οποίο λαμβάνει τις αποφάσεις του, είναι πέρα για πέρα δημοκρατικό.

 Η δημοκρατία των Γενικών Συνελεύσεων

Οι Γ.Σ. κατά τις οποίες αυτό το κίνημα παίρνει τις αποφάσεις του, ως θεσμός, είναι ίσως ο μόνος δημοκρατικός θεσμός που υπάρχει, όντας επίσημα αναγνωρισμένος, μέσα στη σύγχρονη κοινωνία: σε αντίθεση με το κοινοβούλιο, σε μια Γ.Σ. μπορεί ο καθένας και η καθεμία να πάρει το λόγο και να μιλήσει ισότιμα με όλα τα υπόλοιπα μέλη ενός φοιτητικού συλλόγου, δίχως να χρειάζεται να είναι εκλεγμένος ή εκλεγμένη. Με άλλα λόγια, η ισηγορία είναι θεσμικά κατοχυρωμένη ενώ η ενεργός συμμετοχή αντικαθιστά την ανάθεση της επίλυσης των συλλογικών ζητημάτων στους «ειδικούς» (όπως συμβαίνει, αντίθετα, στις φοιτητικές εκλογές με την ανάδειξη των γραφειοκρατικών Διοικητικών Συμβουλίων).

Το ότι οι κομματικές νεολαίες προσπαθούν συνεχώς να μονοπωλούν το μικρόφωνο και το χρόνο της Γ.Σ., το ότι πλακώνονται μεταξύ τους, προσπαθώντας να κομματικοποιήσουν τη διαδικασία, είναι κάτι που δεν έχει τίποτε να κάνει με το ίδιο το θεσμικό πλαίσιο και τη λογική της Γ.Σ. Ίσα ίσα: αυτά τα φαινόμενα συμβαίνουν, επειδή οι περισσότεροι φοιτητές αδιαφορούν για τα κοινά, αφήνοντας έτσι το πεδίο ανοιχτό στους εκπρόσωπους της κομματικής πολιτικής να καπελώσουν και να γραφειοκρατικοποιήσουν μια πέρα για πέρα δημοκρατική διαδικασία. Κι έτσι οι Γ.Σ. καταντούν να γίνονται σαν τα τηλεοπτικά παράθυρα του Πρετεντέρη και τις κοινοβουλευτικές κοκορομαχίες (αμφότερα εκ των οποίων, φυσικά, δεν έχουν τίποτε το μεμπτό για τους εκσυγχρονιστές τιτάνες του πνεύματος)[1].

            Ο κυνισμός των «διαδικτυωμένων» φοιτητών

Αν η συνήθης πρακτική των διάφορων «αναλυτών» και «αρθογράφων» ήταν μέχρι πρόσφατα η απαξιωτική στάση, η υποτίμηση, η διασπορά συκοφαντιών (ή ακόμα και η αποσιώπηση της ύπαρξης των ίδιων των κινημάτων), η σκλήρυνση των χυδαία φιλελεύθερων πολιτικών και ο συντονισμός των μονάδων του μνημονιακού στρατού έφτασαν στο σημείο να εφεύρουν και να προωθήσουν ένα νέο «κίνημα» από το πουθενά, στο χώρο της παιδείας: την προσπάθεια συντονισμού πολλών φοιτητών γύρω από το αίτημα τερματισμού των καταλήψεων. Από τις περίφημες «σιωπηρές μειοψηφίες» του Ρουσόπουλου, πίσω στα 2006-2007, οι οποίες υποτίθεται ότι είχαν το δικαίωμα να αποφασίζουν για το αν θα γίνονται ή όχι καταλήψεις, δίχως να πατάνε ποτέ στα αμφιθέατρα των ΓΣ, σήμερα περάσαμε σε μια πιο εκλεπτυσμένη και εκσυγχρονισμένη εκδοχή του ίδιου επιχειρήματος. Οι εν λόγω πρωτοβουλίες των «υπεύθυνων» φοιτητών (αλλά και αρκετών καθηγητών) αποστασιοποιούνται από κάθε είδος πολιτικού διαλόγου, ανάλυσης ή διαβούλευσης και συμπυκνώνουν το μήνυμά τους στο άθροισμα ψήφων υπέρ μιας ομαλής λειτουργίας του πανεπιστημίου, όπως κι αν αυτό μπορεί να επιτευχθεί. Σνομπάροντας τις ΓΣ, προσπαθούν να ασκήσουν πίεση μέσω δηλώσεων στους χειραγωγούς του ΣΚΑΪ και άλλων, αντίστοιχων, εντυποσιωθηρικών κινήσεων, όπως οι συλλογές υπογραφών, η διάδοση φημών περί «ανοίγματος» της Χ ή Ψ σχολής, η συνεργασία με τους τραμπούκους της ΔΑΠ κ.λπ.

Κι όμως, θα υπάρχουν πάντοτε ηλίθιοι που θα σπεύσουν να θεωρητικοποιήσουν τέτοιες χυδαίες στάσεις. Σύμφωνα, π.χ., με τον καλλιτεχνικό ογκόλιθο Απόστολο Δοξιάδη -που ηγήθηκε της αντίστασης απέναντι στη «βαρβαρότητα» της εξέγερσης του Δεκεμβρίου του 2008- «το καινούριο “κίνημα για τις ανοιχτές σχολές στα ελληνικά πανεπιστήμια” είναι αληθινά νεανικό, γνήσιο, αυθόρμητο και αποτελεί την πιο ουσιαστικά προοδευτική αντίδραση στο αίσχος που μας περιβάλλει», καθώς «αυτόνομες ομάδες νέων ανθρώπων, χωρίς καθοδήγηση από κόμματα, κρατικούς ή πολιτικούς ταγούς, παίρνουν την τύχη τους στα χέρια τους και αποφασίζουν να δράσουν, από κοινού, για να υπερασπιστούν το πραγματικό τους συμφέρον: τη μόρφωση, την πρόοδο και την προκοπή τους». Δεν είναι τυχαίο, υπό αυτήν την έννοια, που «το κίνημα για τις ανοιχτές σχολές ορθά, ορθότατα, δεν παίρνει θέση στο θέμα του νόμου. Άλλοι είναι υπέρ, άλλοι εναντίον, άλλοι ίσως αδιάφοροι, δεν έχει αυτό σημασία. Με  σωστό, γνήσια νεανικό ένστικτο αφήνουν την αντιδικία για τον νόμο έξω, πέρα, από το πιο πολύτιμο πράγμα που αποζητούν από τα χρόνια των σπουδών τους: το δικαίωμα στη μάθηση, στη σωστή, συνεχή λειτουργία των πανεπιστημίων τους, των σχολών τους»[2]. Φυσικά, το είδος και το περιεχόμενο της μόρφωσης θα πρέπει να μας είναι αδιάφορο. Το γεγονός ότι και τα δύο διαποτίζονται από την επιβολή και την αναπαραγωγή της κυρίαρχης ιδεολογίας –ή, απλούστερα, ότι αποτελούν κομμάτι του γενικότερου αναλφαβητισμού που κυριαρχεί σε μεγάλο μέρος των ελληνικών πανεπιστημίων- είναι εδώ δευτερεύον μπροστά στη «χρησιμότητα» των γνώσεων και των δεξιοτήτων που μαζεύουμε μία προς μία στις καριερίστικες τσέπες μας.

Η ενορχηστρωμένη προπαγάνδα στην Ελλάδα του μνημονίου και του δίχως βιβλία σχολείου φυτρώνει από τις μακιγιαρισμένες με μια πρέζα εκσυγχρονιστικής αισθητικής στήλες της Athens Voice και του Protagon.gr μέχρι τα κέντρα χειραγώγησης της κοινής γνώμης των Καθημερινών και άΔΟΛων εφημερίδων (εκπληκτική είναι η μεταστροφή των Νέων από προπύργιο του παλαιοπασοκικού λαϊκισμού σε άντρο της μνημονιακής ιδεολογίας, υπό την αρχηγία των Γιώτα Κάππα, Τ. Θεοδωρόπουλου, Γ. Βούλγαρη). Οι πνευματικοί καθοδηγητές του έθνους δε διστάζουν να επιδοκιμάσουν και να εκθειάσουν το τρίπτυχο βαθμοί-πτυχίο-καριέρα. Η ρητορική τους έρχεται να συμπληρώσει την επέκταση του νέου ανθρωπολογικού μοντέλου που αναπαράγει ο σύγχρονος καπιταλισμός, δηλαδή του ανθρώπου που κυνηγάει σαν τρελός λίγες ώρες εργασίας για ένα ξεροκόμματο, λίγα ένσημα για μια ψωροσύνταξη, λίγο ακόμα άγχος για να γεμίσει την όποια καταναλωτική γαλήνη του και να κοροϊδέψει τα ματαιωμένα όνειρα κοινωνικής ανόδου.

Στη μνημονιακή Ελλάδα, όπου οφείλουμε να γίνουμε περισσότερο «ανταγωνιστικοί», οι φοιτητές πρέπει να ασχολούνται μόνο με τα μαθήματά τους, να παίρνουν το πτυχίο χωρίς καθυστέρηση (λες κι οι «αιώνιοι» φοιτητές επιβαρύνουν το πανεπιστήμιο ή ενοχλούν κανέναν) και, πάνω από όλα, να μην έχουν την παραμικρή σχέση με την πολιτική: για οποιαδήποτε «ύποπτη» ανησυχία τους, αρκεί το lifestyle άσυλο του Facebook και του Tweeter. Αρκεί να μη σπάει η εξατομίκευση και η απομόνωση.

Κι έτσι, η συλλογική λήθη καταπίνει όλο και περισσότερες έννοιες, μέσα σε αυτή την περίεργη μηντιακή Νέα Γλώσσα, όπου οι λέξεις φτάνουν να σημαίνουν το αντίθετό τους: «δημοκρατία» είναι τα κομματικά ξεκατινιάσματα και οι ρεμούλες, «πολιτικό κίνημα» είναι η δημιουργία groups στις σελίδες κοινωνικής (sic) δικτύωσης, «υπευθυνότητα» είναι να κοιτάς μόνο το τομάρι σου και να αδιαφορείς για το που πάει η κοινωνία μέσα στην οποία ζεις κ.λπ. Και φυσικά αυτή η τεχνοφιλική μανία, η οποία στην υπερβολή της φτάνει να υποκαθιστά την διαβούλευση, τη δράση, την ίδια την άσκηση της πολιτικής με με τη φλύαρη χρήση του Facebook και του Tweeter. Όπως και στην περίπτωση των εξεγέρσεων στις αραβικές χώρες -όπου η ακατάσχετη φλυαρία σχετικά με αυτές τις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης προσπάθησε να περιθωριοποιήσει το βασικό συστατικό ενός ξεσηκωμού: την αποφασιστικότητα ενός λαού να πολεμήσει και να πεθάνει, αν χρειαστεί, για την ελευθερία του- έτσι κι εδώ, περνά μια αντίληψη σύμφωνα με την οποία η πολιτική δεν έχει πλέον νόημα ως δραστηριότητα: τι γενικές συνελεύσεις και πράσινα άλογα, αυτά είναι ξεπερασμένα -πλέον όλα τα προβλήματα μπορούν να λύνονται ωραία και ήρεμα, νοικοκυρεμένα και δίχως φασαρίες, μέσα από την οθόνη του υπολογιστή.

Η «δημοκρατία» βρήκε επιτέλους τον ιδεώδη «πολίτη» της: τον επιμελή νέο που (σπουδά)ζει απομονωμένος και αδιάφορος, περνώντας το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του μπροστά από μια οθόνη, τον κυνηγό πτυχίων και βαθμών που μπροστά σε οποιαδήποτε «εκτός ορίων» κινητοποίηση θα είναι έτοιμος να αναφωνήσει σιωπηλά αλλά αποφασιστικά «την κατάληψη να σπάσω και στα 20 ας γεράσω!». Στον υπαρκτό φιλελευθερισμό η τήρηση της εύρυθμης λειτουργίας του πανεπιστημίου επαφίεται στον κυνισμό των φοιτητών. Εκσυγχρονισμός, όχι μαλακίες!

Κάτω η «δημοκρατία» του Facebook

Ζήτω οι καταλήψεις


[1] Δεν είναι καθόλου τυχαίο, υπό αυτή την έννοια, που το επιτηδευμένα αφελές κείμενο του Γ. Χατζηγώγα, «Ποιος διοικεί σήμερα τα ελληνικά πανεπιστήμια;», συγχέει τεχνηέντως το ζήτημα του δημοκρατικού θεσμικού πλαισίου των ΓΣ με την εκπόρνευσή του από τους κομματικούς γραφειοκράτες: κι έτσι ο αρθρογράφος καταλήγει να λοιδορεί την άμεση δημοκρατία για τα εκφυλιστικά φαινόμενα που είναι προϊόν της κομματικής και γραφειοκρατικής πολιτικής η οποία, ως τέτοια, συνιστά το αντίθετο της άμεσης δημοκρατίας!
[2] Παρόμοιες φιλελεύθερες χαζομάρες ξεστομίζουν συγχρονισμένα, καλοκουρδισμένα και περήφανα στις στήλες τους ο Πάσχος, ο Τάκης Θεοδωρόπουλος και ο Δημήτρης Φύσσας, σύμφωνα με τον οποίον «αυτό το κίνημα είναι ό,τι πιο δημοκρατικό έχει εμφανιστεί εδώ και πολλά χρόνια στο πανεπιστήμιό μας» (μόνο που ο συγκεκριμένος αρθρογράφος δε μας διευκρινίζει αν σε αυτό το «δημοκρατικό» «κίνημα» εντάσσονται και οι τραμπουκισμοί της ΔΑΠ στις φοιτητικές συνελεύσεις). Τα Νέα σε κύριο άρθρο τους μας έκαναν την τιμή να μας πληροφορήσουν πως οι «ανεξάρτητοι» φοιτητές άσχετα αν συμπλέουν ή όχι με την κυβέρνηση και τον νόμο για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση που ψήφισε, συμπλέουν ωστόσο με τη λογική (!!).
Advertisements
This entry was posted in Ανακοινώσεις. Bookmark the permalink.

19 Responses to Ανοιχτές σχολές για κλειστά μυαλά*

  1. Ο/Η Κώστας λέει:

    Για μισό λεπτάκι ρε παιδιά… εμείς δηλαδή που θέλουμε να μένουν ανοιχτές οι σχολές γιατί δε γουστάρουμε τον κάθε τραμπούκο, γιατί θέλουμε να μάθουμε δυο τρία πράγματα, είμαστε οι μαλάκες κι εσείς οι έξυπνοι? Σε ποια σοβαρή χώρα γίνονται αυτά ρε? Ούτε στην Αφρική δεν γίνονται. Για πάτε σε καμιά Γερμανία, Γαλλία και τολμήστε να κάνετε κατάληψη. Όχι η αστυνομία, αλλά οι φοιτητές οι ίδιοι θα βγουν με τις πέτρες να σας κηνυγάνε αν δεν σας παραδώσουν οι ίδιοι οι φοιτητές με τα χέρια τους στην αστυνομία.

    Αλήθεια έχετε ποτέ δουλέψει στην ζωή σας? Εξαιτίας σας είμαστε άχρηστοι. Ευτυχώς που τώρα το άσυλο θα αρθεί. Άντε γιατί το έχετε παραξυλώσει. Αγοράστε ένα κτίριο και κάντε κατάληψη εκεί αν θέλετε. Ντροπή σας τραμπούκοι απολίτιστοι. Πάτε να ζήσετε στο Αφγανιστάν αν θέλετε πόλεμο. Ζώα

    • Ο/Η maakales λέει:

      μάλλον πολλοί δεν έχουν καταλάβει ότι όλη η κοινωνία βρίσκεται σε πόλεμο για την διατήρηση των δικαιωμάτων της που είχε κερδίσει με αίμα και αγώνα(ξέρεις το οκτάωρο, η άδεια, το δημόσιο πανεπιστήμιο, η σύνταξη κτλπ. κερδήθηκαν με απεργίες και αιματηρές καταλήψεις) οπότε ή λουφάζεις ή διεκδικείς. σχετικά με τη δουλειά, εσύ καναπεδάκια έχεις δουλέψει ποτέ σου? ξέρεις δεν μπορεί ο κάθε απολιτίκ μαλάκας άσχετος να κατηγορεί και να τσουβαλίαζει τον καθένα, απαντώντας να σου πώ ότι εγώ δουλεύω απο τα 19, έχω πληρώσει με τον κόπο μου τα φροντιστήρια και συνεχίζω και τώρα που είμαι φοιτητής, βέβαια αν λυπάσε τόσο πολύ τα λεφτά του μπαμπά σου που θα ξοδευτούν εξ αιτίας των καταλήψεων πιάσε μία δουλεία για να μην του τα ζητήσεις. γίνε καλό παιδάκι κ ακολούθησε την γνωστή οδό, σχολείο, πανεπιστήμιο, δουλεία, καναπές, σύνταξη??,φέρετρο και άσε όσους «τραμπούκους» θέλουν κάτι καλύτερο και ανθρώπινο να το διεκδικήσουν.

    • Ο/Η Julien Febvre λέει:

      Τυπικοί νεοφιλελεύθεροι ταλιμπάν, πληρωμένοι τριγυρνάν από ιστολόγιο σε ιστολόγιο και γράφουν τις ίδιες αρλούμπες copy paste… και όταν βλέπουν ότι δεν τους έχει μείνει κανένα επιχείρημα αρχίζουν τα κλασικά… η υπεράσπιση της ηθικής της εργασίας…

      Όσο για τις σοβαρές χώρες… έχω την τύχη να ζω στην «πολιτισμένη» Αγγλία… ναι όντως, είναι αλήθεια. Θα έβγαιναν οι φοιτητές να λιντσάρουν τους καταληψίες. Για να δω όμως την Αγγλία που θα βρίσκεται μετά από 10 χρόνια. Σε πληροφορώ ότι το βιωτικό τους επίπεδο θα είναι κλάσης χειρότερο από το δικό μας (που είναι ήδη)..

      Κάποια στιγμή θα πρέπει να καταλάβετε ότι δεν κρίνουμε μια χώρα με βάση την οικονομία και μόνο. Αυτό που καθορίζει την ποιότητα ζωής μας είναι η ίδια μας η θέση μέσα στην κοινωνία. Και αν κρίνω από την θέση των Ευρωπαίων… άστο καλύτερο. Γι αυτό και λέω ότι σε μερικά χρόνια θα είναι σε χειρότερη μοίρα από εμάς… Αλλά τι να σου λέω τώρα… άντε πίσω στις στατιστικές σου. Γλύψε κανέναν επιχειρηματία, πάνε σε κανένα μπαρ και παρακολούθα πως κουνιέται κανένας κώλος και άσε τις πολιτικές συζητήσεις γιαυτούς που καταλαβαίνουν και κάτι. Δούλευε και μην ερεύνα βλακάκο. Εγώ τεμπέλαρος είμαι και το δέχομαι.

      Το πάθος για την τεμπελιά είναι δυνατότερο απ’ όλα τα οικονομιστικά κελιά.
      Βόδι

    • Ο/Η Kostas λέει:

      mallon to zwo eisai esu file mou profanws kai ta alla dipoda san esena pou ta afhse pisw h e3eli3h kai an sas eblepe o darvinos 8a eklege.eilikrina exeis dei ti ginetai gurw sou?se poia xwra zeis?mallon kapou sthn gallia h’ agglia pou tis anafereis ws paradeigma kiolas.an egw ws katalhpsias sou sterw to «oneiro» sou,esu tote ws zwadi m stereis thn dunatotha na se boh8hsw na katalabeis ti uparxei gurw sou.kai milas gia to asulo.re file ontws eisai zwo.milas gia arsh tou foititikou asulou otan uparxei to bouleutiko kai katw apo auto oi 300 pou pshfises esu kai oi filoi sou kanoun O,TI 8eloun?an einai dunaton.milate gia mazikothta katalhpsewn alla eilikrina atoma san esena pote na mhn er8oun.giati pote zwo kwsta den 8a alla3eis.giati sta skata oso zaxarh kai an ri3eis den ginontai loukoumades.

  2. Ο/Η η Λέσχη λέει:

    φίλοι και συναγωνιστές. Να είστε προετοιμασμένοι για αυτό που μπορεί να ακολουθήσει στα σχόλια σας. Το ξέρουμε από πρώτο χέρι και το έχουμε δει παντού. Φαίνεται ότι αυτοί οι «αγανακτισμένοι» παρότι διαβάζουν και δουλεύουν σαν τα σκυλιά και κάνουν σημαντικότερα πράγματα από τα ρεμάλια τους αναρχοκομμουνιστές βρίσκουν χρόνο να σχολιάσουν σε κάθε blog ή site.

  3. Ο/Η Guy Fawkes λέει:

    Οι ΓΣ είναι δημοκρατικές μόνο όταν μας συμφέρει όμως. Αυτό δεν το λες. Όταν ο ΦΣ της ΣΠΜ ΕΜΠ αποφάσισε με διαφορά 60-70 ψήφους την Τρίτη 20/9, ανοικτή σχολή και άμεσο ξεκίνημα της εξεταστικής, οι προσκολλημένοι ιδεολογικά με το άρθρο αυτό αντέδρασαν την επόμενη μέρα και παρεμπόδισαν συμφοιτητές τους να δώσουν τα μαθήματα που είχαν προς εξέταση την Παρασκευή 23/9. Τα εισαγωγικά δεν τα χρειαζόμαστε. Είμαστε αγανακτισμένοι με τους συναδέλφους μας που σώνει και καλά πρέπει να μας κάνουν να ζήσουμε σε ένα μπολσεβίκικο λούνα παρκ.

  4. Παράθεμα: Ανοιχτές σχολές για κλειστά μυαλά* | Eagainst.com - Be realistic, demand the impossible!

  5. Ο/Η Mundo λέει:

    Το «μπολσεβίκικο λουνα πάρκ», το αναφέρεις για εσωτερική κατανάλωση ή σκόπιμα, ποροκειμένου να προκαλέσεις σύγχυση σε όσους συναδέλφους σου θεωρείς αφελείς;
    Το άρθρο αυτό, ήδη από την 1η παράγραφο ξεχωρίζει τις γραφιεοκρατικές συμπεριφορές κάποιων νεολαιών από το την πραγματική αξία των Γ.Σ.
    Συνεπώς, οι ακατανόητες αναφορές σε μπολσεβικισμό κλπ., έχουν να κάνουν ή με την παντελή άγνοια που έχεις για τα πάντα, ή με το γεγονός ότι διάβασες το άρθρο μεθυσμένος, ή, το πιθανότερο, με το ότι απλώς είσαι ένας από τους ανεγκέφαλους που προσπαθούν να σταθούν εμπόδιο μπροστά σε κάθε προσπάθεια χειραφέτησης.
    Γουστάρεις να δίνεις εξετάσεις με επιτηρητή τον ματατζή, το μυαλό σου είναι πολτός και όταν αύριο, θα γλύφεις κώλους για 300 € και θα σε στέλνουν από εκεί που ήρθες γιατί θα σε θεωρούν αμόρφωτο (δικαίως) θα αναρωτιέσαι να δεις τί έφταιξε.
    Εκτός αν έχεις ήδη δουλειά στον κυρ-Αποστόλη ή έχεις συμβόλαιο να γράφεις τα ζώδια σε κάποια εφημερίδα…
    Και στην τελευταία περίπτωση, πάλι δεν αλλάζει κάτι. Το νέο Πανεπιστήμιο του νέου νόμου… είναι το τέλος του Πανεπιστημίου ως χώρου ανοιχτής σκέψης, αναζήτησης της γν΄’ωσης και ανταλλαγής ιδεών/προσπάθειας για έρυενα.
    Φόρα τη στολή σου από τώρα, και κοίταξε, όταν τρυπήσει ο καβάλος στο κουστούμι σου να μην σε πάρει χαμπάρι το αφεντικό γιατί θα σε διώξει με τις κλωτσιές.

    Τα ΜΑΤ φοράνε κράνη και ίσως αυτό τα εμποδίζει να σκεφτούν…
    Εσύ πληρώνεσαι για να τα λες αυτά ή απλώς τα έχει χάσει;

  6. Ο/Η protagma λέει:

    Παιδιά της Λέσχης, έχετε απόλυτο δίκιο, φοβερό φαινόμενο! Σήμερα μάλιστα έχουμε κάνει ίσως το δεύτερο καλύτερο ρεκόρ από άποψη αριθμού επισκέψεων του μπλογκ, τώρα που κοίταξα τα στατιστικά λιγάκι! Είναι φοβερό πάντως από τι Ταλιμπάν απαρτίζεται αυτό το περίφημο «κίνημα» για τις ανοιχτές σχολές.

    Λέει π.χ. ο πρώτος ότι σε καμιά άλλη χώρα του κόσμου δε γίνονται αυτά και ότι, π.χ., στη Γαλλία ή στη Γερμανία πρώτοι οι φοιτητές θα μπλόκαραν την προσπάθεια κατάληψης της σχολής. Ας μάθει λοιπόν ο ανενημέρωτος φίλος μας ότι στη Γαλλία (που τυγχάνει να την ξέρω λίγο ως περίπτωση), το 2005, ενάντια στη μεταρρύθμιση για το περίφημο CPE (γκούγκλαρε τον όρο να μάθεις περί τίνος πρόκειται, υποθέτω ότι θα γνωρίζεις από Ίντερνετ), οι φοιτητές κατέλαβαν μέχρι και το κεντρικό ιστορικό κτήριο της Σορβόννης, γνωρίζοντας ότι θα κάνουν ντου οι σιδηρόφρακτες ορδές των γαλλικών ΜΑΤ. Επίσης, τώρα, κατά το κίνημα του Οκτωβρίου του 2010, ενάντια στη μεταρρύθμιση του συνταξιοδοτικού, όπου δεν ήταν δυνατό να γίνει κατάληψη (λόγω της μη ύπαρξης του ασύλου), κάναμε το λεγόμενο blockage: δηλαδή, ανάλογα με την αριθμητική δύναμη των συμμετεχόντων, μετά από απόφαση της ΓΣ του συλλόγου, είτε απλώς κλείναμε τη σχολή είτε αναγκάζαμε όποιον ερχόταν να κάνει μάθημα, να πάρει και να διαβάσει το φυλλάδιο με τα αιτήματα του αγώνα. Και φυσικά, ακόμα και στη δεύτερη περίπτωση (όπου επρόκειτο κυρίως περί αποχής) διακόπταμε τα μαθήματα για να καλούμε τον κόσμο στη ΓΣ αλλά και να ενημερώνουμε για το κίνημα.

    Επίσης ας τελειώνει το παραμύθι με τις αριστερές νεολαίες. Το γραφειοκρατικό τους ρόλο τον στηλιτεύει το ίδιο το κείμενο αλλά, σε κάθε περίπτωση, δεν έχουμε δει από τα διάφορα ΦΥΤΑ να γίνεται κριτική στους τραμπουκισμούς και τις χυδαίες πρακτικές της ΔΑΠ (πούλμαν φοιτητών από άλλα τμήματα για να καταψηφιστεί η πρόταση για κατάληψη κ.λπ.). Πολύ απλά, επειδή αυτές οι πρακτικές έχουν το επιθυμητό αποτέλεσμα. Γενικά δεν είναι τυχαίο που τα ΦΥΤΑ προσφεύγουν σε χυδαίες πρακτικές, σχεδόν πάντοτε εκτός ΓΣ.

    Αυτό δείχνει το ποιόν τους. Και να τελειώνουμε επιτέλους με τις βλακείες περί «μόρφωσης». Τίποτε δε σε εμποδίζει, αγαπητέ «αγανακτισμένε», τον καιρό της κατάληψης, αν είναι απολίτικος και δεν ενδιαφέρεσαι να αγωνιστείς ενάντια στο νέο νόμο, να κάτσεις σπίτι σου και να αφιερωθείς στα προσωπικά σου διαβάσματα. Διότι δεν πιστεύω να το πιστεύεις πραγματικά ότι θα μείνεις «αμόρφωτος» αν χάσεις 2 βδομάδες μάθημα. Που στις περισσότερες ελληνικές σχολές οι καθηγητές είναι ημι-αναλφάβητοι άλλωστε. Στρώσε τον κώλο σου να διαβάσεις στο σπίτι σου. Έτσι «μορφώνεται» κανείς, όχι επειδή πέρασε 2-3 μαθήματα στην εξεταστική ενός ελληνικού παν/μίου.

    Εγώ θυμάμαι τι είχε γίνει πριν κάποια χρόνια στη Φιλοσοφική Αθηνών. Όταν εμφανίστηκε ένα κομάντο «αγανακτισμένων» στις ΓΣ, ζητώντας να μην κλείνει η σχολή, έπεσε η πρόταση να γίνει κατάληψη με ανοιχτή σχολή: δηλαδή να γίνονται κανονικά τα μαθήματα από όποιον καθηγητή θέλει, μπλοκάροντας όμως την εξεταστική και τη διοικητική λειτουργία της σχολής. Σύμφωνα με αυτή την πρόταση, οι βιβλιοθήκες θα έμεναν ανοιχτές και επίσης θα οργανώναμε σεμινάρια ή αντι-μαθήματα, συζητήσεις κ.λπ., πρωτοβουλιακά από φοιτητές που ενδεχομένως ασχολούνται με το Χ ή Ψ γνωστικό αντικείμενο, στα πλαίσια μάλιστα ενός κλίματος δημιουργικότητας που θα ευνοούσε τη συμμετοχή των φοιτητών, θα ασκούσε κριτική στην καθηγητική αυθεντία κ.λπ. Το λογικό θα ήταν αυτοί οι υπερβολικά κοπτόμενοι για τη «μόρφωσή» τους φοιτητές να συμμετείχαν ολόψυχα στο εγχείρημα, στηρίζοντας, μάλιστα, μια πρόταση που αντιβαίνει στην κλασική αριστερή λογική της κατάληψης-απλό λουκέτο (δηλαδή του απλού κλεισίματος της σχολής).

    Στην πραγματικότητα, όμως, ελάχιστοι για να μην πω κανείς από τους εν λόγω φοιτητές δεν εμφανίστηκαν. Πράγμα που δείχνει, νομίζω αρκετά εύγλωττα, ότι όλα αυτά τα περί μόρφωσης είναι απλές ρητορείες: αυτό που πραγματικά νοιάζει τους «αγανακτισμένους» είναι να γίνει η εξεταστική. Δηλαδή χυδαίος ατομικισμός και φιλοτομαρισμός (διότι, φυσικά, ατομικές περιπτώσεις όπου υπάρχει λόγος να πάρει κανείς το πτυχίο άμεσα -έχω γνωστό μου άτομο με τέτοιο θέμα- δεν αναιρεί το όλο επιχείρημα). Εγώ θα ντρεπόμουνα, πάντως, να έχω κάνει σημαία μου αυτά που λέει ο Πρωκτοσάλτε και ο Μπάμπης Παπαδημητρίου ή, τουλάχιστον, αν δεν είμαι τόσο χοντρόπετσος και κυνικός, θα ντρεπόμουν να αφήνομαι να με εκμεταλλεύονται με τέτοιο τρόπο.

    Νίκος

  7. Ο/Η φρανσις λέει:

    Φίλε Κώστα σου έχω άσχημα νέα, η ελληνική οικονομία καταρρέει κάτι που σημαίνει ότι ακόμη και αν ικανοποιήσεις τα παρτακιστικά σου αιτήματα περι ανοίγματος σχολής (να ξεμπερδεύεις κι εσυ βρε παιδάκι μου να πάρεις το πολυπόθητο πτυχιο σου να ικανοποιήσεις την μαμα και τους γειτονες και να βολευτείς σε καμια θεσούλα) δεν θα βρεις δουλειά ούτε στα όνειρα σου με τους εκατοντάδες παρτάκιδες ανταγωνιστές σου που ξερογλύφονται για τις λιγοστες θέσεις που έχουν απομείνει. Παρε το χαμπάρι η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο, ΚΑΡΙΕΡΑ ΤΕΛΟΣ για αυτό άσε στην άκρη όλες τις καταναλωτικές σου επιδιώξεις και κοίτα να δεις πως μπορείς να κάνεις κάτι που να ωφελήσει την κοινωνία πριν πνιγείς ολοκληρωτικά στον φιλοτομαρισμό σου (σκέψου επίσης ότι παράλληλα με την κοινωνία βοηθάς και τον εαυτό σου ως μέλος της). Αν κάτι μας έχει καταστρέψει αυτό ίναι η απάθεια, η ιδιωτικοποίηση,η αποξένωση και η ολοκληρωτική επίκράτηση του κυνισμού και του καταναλωτισμού που πρεσβεύεις εσύ και οι ομοιδεάτες σου.

  8. Ο/Η Μίλτος λέει:

    Μπράβο βρε παιδιά,( τον Νίκο, τον francis, ton maakales, julien) αν και δεν είμαι πια φοιτητής σας συχγαίρω για τις απαντήσεις σας στο Κ. Κώστα και συμφωνώ απόλυτα με όλες σας τις κριτικές. Άτομα με το φαντασιακό του Κώστα μας οδήγησαν εως εδώ, και δεν εννοώ στην οικονομική κρίση αλλά στην πολιτική – πολιτιστική – κοινωνική κρίση η οποία φυσικά προυπήρχε και τέτοιες ακριβώς απόψεις που γίνονται δεκτές δυστυχώς από την πλειοψηφία διαιώνισαν τις γραφειοκρατείες, τα μικροσυμφέροντα, τα μικροαστιλίκια, τους εγωϊσμούς, τις καριέρες με τα ψευτο-όνειρα που έχει πασάρει η ελίτ και φυσικά το φασισμό κάθε είδους που διαπερνά όλες τις δομές της κοινωνίας. Δεν μπορεί να καταλάβει ο Κώστας ότι ακόμα και το δικαίωμα να μιλάει κανείς ελεύθερα ή να υπάρχει το δικαίωμα της μόρφωσης που επικαλείται, έχει να κάνει με μια κατάληψη που κάποτε έλαβε μέρος σε κάποια ξεχασμένη γωνιά της ιστορίας της κοινωνίας που αγωνίζεται. Όσο για το εξωτερικό σου προτείνω να δείς την Γερμανική ταινία «Το κύμα» (νομίζω είναι αληθινή ιστορία), από εκεί θα καταλάβεις το ότι οι φοιτητές του εξωτερικού όσο και οι καθηγητές τους έχουν μεγαλύτρη ευαισθησία για τα κοινωνικά ζητήματα και πειραματίζονται σε πολλά θέματα που αφορούν την βελτίωση της παιδείας μακρία από κόμματα και με την συμμετοχή όλων. Καλή συνέχεια

  9. Ο/Η protagma λέει:

    Και φυσικά δεν είναι καθόλου τυχαίο που τους «αγανακτισμένους» φοιτητές τους παίζουν από το πρωί μέχρι το βράδυ σε όλα τα ΜΜΕ, με προεξάρχοντα, φυσικά, αυτά του Αλαφούζου -αλλά και του «διδάξαμε ήθος» Μαρινάκη-, ενώ τα παιδιά που πήγαν στο στούντιο της ΝΕΤ απόψε για να προβάλλουν τη θέση του κόσμου που αντιτίθεται στο νέο νόμο, δεν τα άφησαν καν να βγουν στον αέρα -εφόσον κόπηκε η ροή του προγράμματος και αντί για ειδήσεις μπήκε κάτι άσχετο!-, αλλά τους έστειλαν και τους μπάτσους: http://athens.indymedia.org/front.php3?lang=el&article_id=1336128 .

    Για να καταλαβαίνουμε πόσο «αυθόρμητο» είναι το «κίνημα» υπέρ των ανοιχτών σχολών και τι ποταπά ιδανικά εκφράζει. Δηλαδή να γίνεσαι κωλογλύφτης του Μπάμπη, του Πρωκτοσάλτε και των Νέων, για να μπορέσεις να δώσεις την εξεταστική σου; Πόσο πιο χαμηλά;;;

    Νίκος

    ΥΓ: Καλά, Julien, η Ayn Rand έγραψε!

  10. Ο/Η Νικόλας λέει:

    Επί της ουσίας δεν διαφωνώ ούτε σε ένα σημείο επί του άρθρου. Αυτό που δεν κατανοώ είναι το εξής: Διαβάζω στην πρώτη παράγραφο για τον αντι-νεοφιλελεύθερο αγώνα κάποιων, οι οποίοι δεν θίγουν το ζήτημα της παιδείας, αν και στην πραγματικότητα στην μπροσούρα «Αυτονομία ή Καριερισμός» θίγεται και το ζήτημα της υπάρχουσας παιδείας και της παιδείας που θα ακολουθήσει πλέον με την επικύρωση του νόμου, αλλά και στην παιδεία που οφείλει να έχει μια δημοκρατική κοινωνία (δηλαδή πέραν των εξουσιαστικών σχέσεων δασκάλου – μαθητή, πέραν των ορίων της βαθμολόγησης και των αριθμητικών πτυχίων κ.ά.) και περιμένω στη συνέχεια του άρθρου να δω μια νίξη περί παιδείας. Αντ’αυτού το κείμενο αντί να απαντήσει εν τέλει δεν πρέπει να είναι η παιδεία – γιατί το πώς πρέπει να είναι η παιδεία είναι μια απάντηση που θα την δώσει η κοινωνία και όχι ο θεωρητικός – αλλά δεν βλέπω τίποτα. Περισσότερο μου μοιάζει το κείμενο της Πολιτικής Ομάδας για την Αυτονομία ως μια κριτική περιορισμένη στους γραφειοκράτες αριστερούς και τους απολιτικούς φοιτητές, παρά ως μια προσπάθεια να γίνει μια πρώτη ανάγνωση γύρω από το ζήτημα «τί παιδεία (δεν) θέλουμε».

    Και ξαναλέω ότι δεν διαφωνώ με το κείμενο, απλά διαφωνώ με τέτοιου είδους πυροτεχνήματα όπως αυτό της πρώτης παραγράφου.

    • Ο/Η Νικόλας λέει:

      σημείωση: εκ παραδρομής έγραψα «…το κείμενο αντί να απαντήσει εν τέλει δεν πρέπει να είναι η παιδεία» ενώ εννούσα «…εν τέλει πώς δεν πρέπει»

      • Ο/Η protagma λέει:

        Φίλε Νικόλα, το κείμενο «αυτονομία ή καρριερισμός» το βάλαμε, ακριβώς, ως λινκ, διότι η ανακοίνωσή μας είναι απλώς μια παρέμβαση επί ενός ζητήματος της επικαιρότητας (το θέμα των ΦΥΤΩΝ), με αποτέλεσμα μόνο νύξεις να κάνουμε στην ευρύτερη αντίληψή μας περί παιδείας. Γενικώς σκοπεύουμε να ασχοληθούμε με το ζήτημα στο επερχόμενο τεύχος του Προτάγματος (πράγμα άλλωστε που είχαμε κάνει και στο 1ο τεύχος, όπου είχαμε αφιερώσει κάποια κείμενα στο ζήτημα της παιδείας και της εκπαίδευσης). Αν προλάβουμε θα ανεβάσουμε κι εδώ στο μπλογκ μια πιο αναλυτική μας τοποθέτηση. Το συζητάμε αυτές τις μέρες το εν λόγω θέμα.

  11. Παράθεμα: Ανοιχτές σχολές για κλειστά μυαλά* « Ώρα Κοινής Ανησυχίας

  12. Ο/Η K.D.Rak λέει:

    Καλησπέρα

    Πήρα το κείμενο σε έντυπη μορφή στη τελευταία ΓΣ της φιλοσοφικής…
    Αρχικά να πω οτι τουλάχιστον εγώ τοποθετούμαι αλλού πολιτικά απ’ τους συντάκτες
    ΩΣΤΟΣΟ πρέπει να εκφράσω τα συγχαρητήρια μου για την άψογη φωτογράφιση της κατάστασης σχετικά με το «κίνημα» των «αγανακτισμένων» φοιτητών… Αδιαφορώ για την ανεξαρτησία τους… είναι η φωνή της διαμαντοπούλου στις ΓΣ (στις οποίες πατήσανε τώρα, όπως και τώρα μιλήσανε πρωτη φορά για φοιτητικό κίνημα).

    Βέβαια και εμείς για χρόνια μαλλον αμελήσαμε πράγματα όπως το γεγονός ότι ο φοιτητής δεν νιώθει μέλος του συλλόγου του και έχει σιχαθεί πολλά πράγματα(μέσα στα οποία τσουβαλιάζεται φυσικά και η αντίδραση στο νομο πλαίσιο της διαμαντοπούλου)… αυτά τα πληρώνουμε τώρα όπως και το γενικώτερο χάος και απομαζικοποίηση των προηγούμενων χρόνων.

    Επίσης πολύ πιθανόν να πληρώσουμε την προκλητική αδιαφορία μας ( οχι απ΄όλους , όχι πάντα) στον φοιτητη που έντιμα μας βάζει το ζήτημα οτι θέλει να ανοίξει η σχολή του…Ας μην τους τσουβαλιάζουμε όλους… το ίδιο γίνεται και στα συνδικάτα όταν η ΔΑΚΕ τσουβαλιάζει τους εργαζομένους που πραγματικά χρειάζονται το μεροκάματο και απλώς δεν έχουν συνειδητοποιήσει την κρισιμότητα της κατάστασης.

    Τέλος πάντων ο αγώνας θα συνεχιστεί με ανοιχτές ή κλειστές σχολές
    καλή δύναμη

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s